Köpvillkor

Beställning och betalning
Varje tjänst/vara anges med pris inklusive moms. När du har slutfört din beställning kommer du att inom några dagar få en faktura till din e-postadress. På fakturan finner du alla uppgifter om produkter, pris och fakturerings- och leveransadress. Är något fel i fakturan ska du omedelbart kontakta mig via mejl till karin.sjonnemo@gmail.com. När din faktura är betald skickas den beställda produkten till dig. 

Allmänna villkor
Du får enbart använda tjänsten för personligt bruk (om inga separata avtal har gjorts). Tjänsten får inte användas i något kommersiellt syfte.
Du får inte sprida köpta inspelningar (föreläsningar, meditationer) för att därigenom ge flera tillgång till dem. Du får inte heller offentligt spela upp köpta inspelningar. För att detta ska bli tillåtet krävs separata avtal mellan Känsligt liv och dig.

Ångerrätt
Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen. Meddelandet om att du ångrar dig ska skickas till karin.sjonnemo@gmail.com och ditt namn, din adress, e-postadress samt vilka varor/tjänster som returneringen gäller ska framgå klart och tydligt. Ångerfristen börjar löpa från den dag du betalade för en tjänst (exempelvis en kurs) alternativt den dag du tog emot en fysisk vara. För att ångerrätten ska gälla vid köp av en fysisk vara är du skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du bör omedelbart och senast inom lagstiftade 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss. Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.

Du har inte ångerrätt om:

  • du har köpt en digital nedladdningsbar tjänst (exempelvis en inspelad föreläsning eller guidad meditation på hemsidan). Enligt distansavtalslagen 11 § 11 p. gäller inte ångerrätten för digitalt innehåll som levereras på något annat sätt än på ett fysiskt medium, om konsumenten uttryckligen har samtyckt till leverans på detta sätt och gått med på att det inte finns någon ångerrätt.

  • tjänsten påbörjats under ångerfristen (exempelvis en påbörjad kurs eller terapi)

  • den fysiska varans försegling är bruten.

  • den fysiska varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös.


Returer
Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar jag den nya frakten från mig till dig.

När du utnyttjat din ångerrätt ska du:

  • om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till mig.

  • om det gäller en tjänst: du och jag kommer överens om när tjänsten avslutas.


Återbetalningsskyldighet:

Jag ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då jag tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan.

Se även konsumentverket och distansavtalslagen.

Reklamation och klagomål
Jag besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar jag mig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt sända dig en ny vara. Du måste alltid kontakta mig för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart till karin.sjonnemo@gmail.com efter att defekten har upptäckts.

Så här går du tillväga vid reklamation:

Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till karin.sjonnemo@gmail.com där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
Om det inte lyckas mig att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar jag dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Jag står för returfrakt vid godkända reklamationer. Jag förbehåller mig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer jag riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Ansvarsbegränsning
Jag accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför min kontroll.

Produktinformation
Jag reserverar mig för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Jag garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Jag försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.



Köpvillkoren uppdaterades i april 2024.